official blogsite

2021. január 29. 08:22 - Adamovich Erik

Ki kicsoda a hazai historic, oldtimer versenyzés világában

#kikicsoda

Hazai historic, oldtimeres élet meghatározó szereplőit bemutató sorozatunk digitális formában is elérhető!

Fogadjátok szeretettel Fehérvári Csaba 2019.Historic Rally abszolút bajnokának bemutatkozását.

72277577_2502791286618837_5980298959573221376_o.jpg

Gyermekkoromban a hazai rallye futamok és hegyi felfutók hozzátartoztak a családi programokhoz, szüleimmel sok rendezvényen jelen voltunk.

02.jpg

Serdülőként az élet kicsit távolabb sodort a versenyektől és a tanulás mellett a vízilabda jelentette nekem azt, amit ma az autósport. Az egyetem utáni időszakban tértem vissza - immáron baráti társasággal - a pálya mellé és egyre többször töltöttük a hétvégéinket gyorsaságiról-gyorsaságira sietve az ORB mezőnye után.

Később, egy véletlennek köszönhetően megismerkedtem Szeleczky Tomival, akit a pályákon korábban már láttam versenyezni és szurkoltam is neki. Az ő segítségével kerülhettem igazán közel ehhez a világhoz, és mellette a Mecsek Rally-n debütáltam egy FORD ESCORT WRC-ben, mint navigátor. Tomi által megismertem sok elkötelezett sportembert, többek között Lajtai Zsoltit, a Ranga családot és Török Petit is, akiktől sokat tanultam az évek során.

rs_hu_mecsek_23_jpg_3.jpg

Szintén Tominak köszönhető, hogy pilótaként is ki tudtam próbálni magamat. A 2006 májusában rendezett Orfűi Autós Hegyiversenyen, egy Ford Sierra Cosworth versenyautóval álltam rajthoz és sikeres versenyt teljesítettem. A futam után egy teljesen más világ nyílt ki számomra, ami megváltoztatta az életemet. Úgy éreztem, hogy sok év után találtam végre valamit, ami igazán érdekel.

195147_173939715990827_1055204_o.jpg

Később megvettem a Sierra Cosworth-ot és 2008-tól a pécsi rallye sprint futamokon kezdtünk ismerkedni igazán a sporttal. Gonda Dani barátommal ketten - többnyire saját csapat nélkül – kezdtük el gyűjteni a kilométereket. Főként a Sierra-val álltunk rajthoz, de volt szerencsénk kipróbálni más autókat is, pl. egy M-SPORT-os Fiestát, vagy akár egy klasszikus LADA 21074-est. Az autók felkészítése és a szervizelés folyamatos fejtörést okozott, mivel mindig saját autónk volt, de ehhez nem találtuk meg sokáig a megfelelő csapatot.

600116_430072507044212_801055233_n.jpg

A 2011-es évben számunkra új időszámítás kezdődött, mivel már a saját műhelyünkben tevékenykedtünk. Komolyabb szakmai háttér hiányában csak a lelkesedésünk és céljaink vittek előre minket. Akkoriban ez számomra csupán egy hobbi volt, mivel a munkás mindennapjaimat a nagyvállalati finanszírozás töltötte ki. Nem sokáig volt ez így. Két évvel később elköszöntem a több, mint 10 éves szakmai múltamtól és 2013-tól csak a műhely fejlesztésére és annak üzemeltetésére koncentráltam. Nehéz időszak volt, hiszen szakmai háttér nélkül ugrottam bele az ismeretlenbe, de már akkor is tudtam, hogy csak ezt szeretném csinálni. Akkor alapítottam a PROFORMANCE RALLYESPORT csapatot.

sd_092.JPG

Abban az évben már több versenyautó állt a műhelyben, mivel a Sierra és Lada mellé megérkezett Klink ”Pityu” bácsi legendás Escort Cosworth versenyautója is, amit akkoriban sikerült ”megmentenünk”. Később a Sierra és az Escort is jó kezekbe került, előbbi Svájcba, utóbbi pedig Németországba. A Ford-os időszak után jött egy komolyabb váltás és elkezdtünk építeni egy Subaru Legacy Historic Hobbycar versenyautót.

sd_241.JPG

A fentiekkel párhuzamosan a versenyzésben is merész döntést sikerült hoznunk és az addigi amatőr sorozatokhoz képest ugrottunk egy nagyot: A 2014-es évben egy N csoportos Honda Civic versenyautóval csatlakoztunk az Országos Rallye Bajnokság első osztályához, mondván: hogy itt tudunk annyi tapasztalatot és kilométert gyűjteni, ami majd nélkülözhetetlen lesz a Subaru Legacy-hoz.

10494808_780607935323999_5609008874422742087_n_1.jpg

A 2015-ös szezon második versenyére elkészült a Legacy, ahol már 100%-ban saját csapattal és az általunk épített új autóval vártuk, hogy elrajtoljunk a Historic mezőnyben. Ezt a szezont már Bencsik Danival a ”jobbomon” kezdtük meg, akinek nem volt ismeretlen a motorsport világa, hiszen Supermoto-s múltjából sok tapasztalatot tudott áthozni a navigátor székbe. Ennek köszönhetően kiváló volt az autóban az összhang, amire eredményre is vezetett.

12186583_1052544988130291_6945700651100017214_o.jpg

12031530_1693686097529364_5386887717129670522_o.jpg

Ez az év hozta el nekünk az első komoly sikert, ami bizonyíték volt számunkra, hogy jó úton haladunk, megérte a sok munka és kitartás. Felemelő érzés volt átvenni a Historic Hobby Car bajnoki trófeát olyan emberek mellett állva a színpadon, akiket gyerekként csodáltam a pálya szélén.

11728700_1010753822309408_4765984183352498993_o.jpg

A következő évben visszatértünk az ORB-be és a N csoportban versenyeztünk egy Subaru Impreza N12 versenyautóval. Talán ebben az évben tanultunk a legtöbbet, hiszen az akkori N-es bajnokságban rengeteg Mitsubishi ellen versenyeztünk. Kiváló pilótákkal tudtuk összemérni a tudásunkat aszfalton és murván egyaránt.

38124057_2199851986912770_7500077135877373952_n.jpg

13244853_1182471051804350_2096065689982211422_n.jpg

A 2017-es szezon egy rövid szünetet hozott számomra, nem úgy a csapatunknak. Ebben az évben 22 rendezvényen adtuk a hátteret versenyzőinknek, akik a hazai historic bajnokságban, ORB-ben és rallycrossban versenyeztek. Év végére nagyon elfáradtunk, de a versenyzőink által elért sikerek és a visszajelzések minket is motiváltak.

Természetesen nem lehet mindig, minden szép és jó, így megérkeztünk mi is egy ilyen időszakhoz. A 2018-as esztendőben nem találtuk igazán magunkat és a sok sikertelen verseny után ”megkoronáztuk” a szezont egy komoly mecseki bukással. Sok mindent átszerveztünk év végén és új célokat tűztünk ki magunknak.

Eddigi pályafutásunkban kétségtelenül a 2019-es esztendő hozta el a legkomolyabb sikert. Komoly átszervezések és változások történtek csapaton belül, de februárra kialakult a végleges kép. Ebben a szezonban a hazai Historic bajnokság mellett a nemzetközi Mitropa Kupában is megmérettettük magunkat egy Toyota Corolla AE92 GTI versenyautóval. Aczél Andris tapasztalt navigátorként mondott igent a felkérésemre és vállalta a navigátor szerepet mind a 10 versenyre.

74316364_1518721078297248_4816023047494434816_o.jpg

A első hazai futam előtt a Rebenland Rally-n volt az ”összeszoktató” verseny, ahonnan már kupával sikerült hazatérni. Andrissal és a kocsival is gyorsan meglett az összhang. Az Eger Rally-n elért eredmény nagy meglepetést okozott számunkra, hiszen sikerült megnyerünk a dupla szorzós CEZ versenyként is nyilvántartott rangadót. A miskolci futamon másodikként értünk célba, így Wirtmann Feri bácsiék távollétében komoly előnyre tettünk szert a bajnokságban. A mecseki EB kivételével a hazai bajnokság minden versenyén másodikként végeztünk Feriék mögött és a nyíregyházi szezonzáróra 5 pont előnnyel érkeztünk. Komoly taktikai harc és egy nehéz versenyt követően Historic Abszolút magyar bajnokként gurulhattunk fel a pódiumra egy hazai rendezésű ERC versenyen, ami felejthetetlen élmény nekem és a csapatnak egyaránt. A CEZ értékelésben a Lucky – Pons Európa bajnok kettős mögött végeztünk a második helyen, aminek szintén nagyon örültünk.

A 2020-as szezonra több megkeresés is érkezett a hazai historic és ORB bajnokság résztvevőitől, hogy segítsük őket a felkészítésben, valamint a versenyek során. Jelenlegi terveink szerint a hazai bajnokságban 2 autót üzemeltetünk, egyhez pedig támogatást adunk.

A 2019-es sikerek után a 20-as szezonban a Historic Európa bajnokságon szerettünk volna rajthoz állni, ami sajnos a mai nappal nem látszik biztosítottnak az egészségügyi helyzet miatt.

 A versenyek mellett a mindennapokban egy autó és karosszéria a szervizt üzemeltetünk, ahol a főként nagyvállalati partnerek gépkocsi parkjának a javításáért vagyunk felelősek. A műhelyben az utcai és versenyautók mellett youngtimer korú sportautók és historic versenyautók teljes körű felújítását is végezzük és mindig megtalálható pár különleges autó a műhelyünkben.

A fenti sorok megfogalmazása közben boldogan tekintek vissza az elmúlt 15 évre, a sikerekre, élményekre, de még a nehézségekkel teli időszakokra is. Rengeteg élményt kaptunk és kapunk a mai napig a sporttól, ami továbbra is motivál minket. A PROFORMANCE RALLYESPORT nem egy cég, vagy egy csapat. Sokkal inkább egy nagy család, ahol az itt dolgozó kollégák a szakmaiságon túl beleteszik azt a pluszt, ami miatt az autó még az utolsó gyorsasági, utolsó kilométerén is tökéletesen működik és célba ér. A HISTORIC versenyzéshez és az autók építéséhez elengedhetetlen az autók iránti tisztelet is és ragaszkodás is. Vannak ma még ilyen emberek? Szerencsére vannak és ez összetart minket! Sokszor halljuk, látjuk, érezzük: ”a rally nem az már, mint amilyen régen volt! Régen milyen szuper volt! Mennyivel többen voltak…” Én elfogadom a változást, minden változik… Akik szenvedélyesen szeretik ezt a sportot, azok nem adják fel, hogy megtalálják benne ma is azt, ami miatt ez az életük…

AE.

komment
official blogsite
süti beállítások módosítása